Nadmierna eksploatacja oceanów
Rozpędzony przemysł szuka sobie nowych terytoriów do eksploatacji. W tym celu gotowy jest przeczesywać nawet dna oceanów. Za tę chciwość możemy jednak słono zapłacić: górnictwo głębinowe może doprowadzić do katastrofy ekologicznej. Nie mniejszym problemem jest wywożenie piasku z plaż, by wykorzystać go w budownictwie.