Napoleon vs. Metternich
Metternich daje Francuzowi wybór: albo zaakceptuje plan pokojowy Metternicha i wycofa się za Alpy - albo Austria przejdzie do obozu swoich przeciwników. Dla Napoleona to ogromna prowokacja. Nie chce oddać żadnej części swojego imperium bez walki - i tym samym stracić znaczną część swojej władzy nad Europą.