Paryscy romantycy
Baron Haussmann na polecenie Napoleona III przebudował Paryż i odmienił obliczę stolicy Francji. Jules Verne wydał swoje pierwsze futurystyczne dzieła, a Wystawa Powszechna w 1867 roku odniosła sukces. Jednak już cztery lata później Francja na powrót stała się republiką, do której wrócili wygnańcy – Hugo i Dumas.