Paryscy romantycy
Paryż, 1827 rok. Grupa młodych artystów, kierowana przez Victora Hugo, Alexandre'a Dumasa i Eugène'a Delacroix, zmęczona akademickim klasycyzmem, postanowiła coś z tym zrobić. Wybrawszy Śmierć Sardanapalusa jako swój manifest zmienili sposób pisania, komponowania i malowania, zainspirowani przez niemieckich i brytyjskich sąsiadów.