Dessous des images 2026 (68/110)
This photograph was the first proof that Nicolás Maduro had been kidnapped by US special forces and taken to the United States. Posted by Donald Trump on social media on 3 January, it shows the Venezuelan president handcuffed and dressed like a common criminal, an image that shocked the world and revived a long tradition of US imperialism in the Americas.