Pristine South Pacific
Niue is unlike most islands in the South Pacific: a landscape that seems to be from another world, with rugged coastlines, caves and gorges. In 2022, Niue placed its entire marine area of 320,000 square kilometres under protection. This episode follows researchers as they observe humpback whales giving birth to and rearing their calves – a rare natural wonder.