Gaetano Donizetti: Maria Stuarda
A masterpiece of bel canto at the Teatro Real in Madrid: conductor José Miguel Pérez-Sierra and director David McVicar take on Donizetti’s Maria Stuarda, with Lisette Oropesa in the title role.
With his Anna Bolena, Maria Stuarda and Roberto Devereux, Gaetano Donizetti spent almost a decade weaving a vast fresco in which the Tudor queens are the main characters. Maria Stuarda, the second part of this triptych, focuses in particular on the rivalry between Elizabeth I, Queen of England, and her cousin Mary Stuart, Queen of Scots. The confrontation between these two diametrically opposed women will lead to a conclusion that is both tragic and sublime, transforming Mary Stuart into the archetypal Donizettian heroine.