What's Driving the New Trump Administration?
In 2016, Donald Trump was elected president of the United States for the first time thanks to the evangelical vote. In 2024, the billionaire triumphed again, this time thanks to support ranging from Silicon Valley figures such as Elon Musk and Peter Thiel to the most reactionary and populist currents of the American right: alliances that have more to do with opportunism than ideology.