Luigi Mangione: Murderer and Folk Hero?11 min
On 4 December 2024, the head of America's largest health insurance company was murdered in Manhattan. The following day, a wanted poster revealed the face of the suspect. Social media instantly celebrated Luigi Mangione as a vigilante hero. What does this reaction online reveal about American society?