The Dark Side of the German Economic Miracle
West Germany underwent a period of rapid and extraordinary growth after the Second World War with rising wages and living standards. This economic miracle is often credited to Economics Minister Ludwig Erhard and the hard work of ordinary Germans. But on closer inspection, some hard truths and injustices from the Nazi era casts a shadow on this postwar rosy picture.