The Vatican's Diplomatic Role12 min
The Vatican in Rome is the smallest sovereign state in the world and the residence of the Pope. As the leader of Catholics worldwide, the head of the Church has global influence and is very active in international affairs: Focus on the soft power of this religious microstate.