Venice - The Golden Age
In the fifteenth century the most Serene Republic of Venice was one of the richest cities in Europe through trade with the East. Through the fate of Doge Francesco Foscari and his son Jacopo, accused of high treason, this documentary tells the story of the golden age of Venice, a time of wonder and violence.