Chicago: Birthplace of House Music
Americans say that Chicago is the quintessential American city. On the shores of Lake Michigan, in the disaffected warehouses of the city, a new music emerged in the early 1980s. An electronic underground sound, made by minorities, that became a worldwide cultural phenomenon in just a few years: House music.