Dictatorships, Drugs, Violence: Latin America and the USA (1/3)
The dictatorship in Brazil, the coup d’état in Chile, the Cuban Missile Crisis: All these Latin America's crises of the 1960s and 1970s have a complex relationship with the USA: the first dictatorship emerged in Brazil in 1964 with American support. Many opponents of the regime fled to Chile. But in 1973, General Pinochet toppled the Chilean socialist government with the help of the Nixon regime ...