Roberta Metsola
Roberta Metsola was part of the first wave of Maltese MEPs elected in 2004. Today she has been reappointed as President of the European Parliament for a second consecutive term. At 45, she is the youngest in this role. But what exactly does her job actually entail? And how does she carry out her duties?