Julian Assange: Silenced
With the publication of thousands of secret documents from the US military and US diplomacy in 2010, WikiLeaks led the world into a new information age. Suddenly, state secrets were out in the open and under scrutiny.
For many journalists and activists, Assange became a pioneer who used new technologies to escape censorship and reprisals. For others, he symbolised an openness that terrifies nation states and multinational corporations.