I Saw the Sign
The 1968 Olympic Games were marked by a powerful image: Tommie Smith and John Carlos, two black athletes raised their fists in protest against the oppression of African-Americans in the United States. More than fifty years later, the gesture of the raised fist has been taken up by the Black Lives Matter movement. But where does the raised fist originate?