Symbol i znaczenie
Igrzyska Olimpijskie w 1968 roku zostały naznaczone potężnym obrazem: Tommie Smith i John Carlos, dwaj czarnoskórzy sportowcy, podnieśli pięści w proteście przeciwko uciskowi Afroamerykanów w Stanach Zjednoczonych. Ponad pięćdziesiąt lat później gest uniesionej pięści został przejęty przez ruch Black Lives Matter.