100 Metres
On 4 August 2024, at least three billion people around the world will watch the 100-metre final of the Olympic Games in Paris. The highly popular discipline captures our imagination as we watch athletes go beyond what seems humanly possible. But how do sprinters keep getting faster? And will we eventually reach our limit? A deep dive into the 100 metres from the beginning of the modern Olympics in 1896 to the iconic sprinter Usain Bolt.