Wars of the 21st Century13 min
Ukraine and Gaza: two major conflicts of unpredictable scale have erupted in global geopolitics. Meanwhile Europe is remilitarising and the Middle East is more threatened than ever by the outbreak of full-scale war. Civil war in Syria, Boko Haram insurgency in Nigeria, gang wars in Brazil, repression against the Uighur population in China: conflicts can take many different forms. But how have wars changed since the 20th century?