Nigeria: A Weak Giant12 min
The most populous country in Africa and with the highest GDP on the continent, Nigeria is a leader in more ways than one. Lagos, the country's largest city, is a commercial and financial powerhouse. Nigeria is also the beating heart of Africa in cultural terms, from Afrobeat to Nollywood cinema.