Where does Europe stand in the Iran war?
Smile! You’re being filmed. CCTV has become part of everyday life – could we be going the same way with facial recognition? The EU is the only place in the world with rules on the use of AI, including in surveillance, but some countries have found loopholes. Rights campaigners warn that the tech is a serious invasion of privacy and question how effective it is.