Are we on the cusp of change for Europe’s delivery riders?12 min
Delivery riders in Germany have been striking for better pay and protections and severance packages. Across Europe, couriers work in physically and psychologically demanding conditions, in rain or shine, and are at risk of being exploited. It’s the kind of job that attracts vulnerable people like migrants who can’t speak up about low pay and unsafe conditions, and are forced to rent accounts in order to work. The EU has adopted a law to protect platform workers by forcing companies to give them contracts and job rights – but will it be enough?