Albania: Is the EU Flirting with a Narco-State?
Europe’s super-rich are getting astronomically wealthy, while the squeezed middle and lower classes are being asked to tighten their belts. The French economist Gabriel Zucman has proposed a wealth tax to help reduce France’s budget deficit. Although rejected by the government, the idea has gathered pace and found support across the EU. Is a wealth tax the panacea for Europe’s financial woes?