Italo Calvino
Italo Calvino is one of the most significant Italian writers of the 20th century. He achieved international fame with his novels, including *The Baron in the Trees*. 103 years after his birth, this documentary uses partly unpublished archive material and numerous text excerpts to recount the artistic career and eventful life of this cosmopolitan author.