LGBT Athletes in Poland
Poland can be notoriously homophobic, with a number of regions going so far as declaring themselves 'LGBT-ideology free' zones. Being openly gay can be a scary thing to do; but professional volleyball player Katarzyna Skorupa knew she had to. Her bravery galvanised an entire generation of gay Polish people hoping for a more tolerant world.