Myth, Religion and War
Religion has played a major role in the Russian invasion of Ukraine. Russian Orthodox Patriarch Kirill supports the war - Chechen leader Ramzan Kadyrov is sending Muslim soldiers to Ukraine in a "holy war". We meet the Ukrainian muslim bloggers. Artist Masha Maroz takes us on a journey through the ancestral rites of Polesia and Mihaela Drăgan invokes Roma superstitions about witches.