Orlando di Lasso
In a mixture of music and narrative, this film tells the story of the Franco-Flemish musician Orlando di Lasso (1532-1594). The works of this major Renaissance composer are just as fascinating as his moving life story. Celebrated throughout Europe during his lifetime, he travelled widely and not always willingly as he was kidnapped as a child chorister – not unusual at the time – for his exceptional singing voice.