Twist - Neurodivergent ArtistsTemples of Culture
The iconic cultural buildings of the future are not being built in London, Paris or New York but rather in up-and-coming metropolises such as Abu Dhabi and Shenzhen. Both the capital of the United Arab Emirates and the Chinese megacity in the Pearl River Delta have attracted international attention with spectacular museums, concert halls and performing arts centres designed by star architects. This last episode presents the latest projects, including the eagerly awaited Guggenheim Museum Abu Dhabi by Frank Gehry.