Klash! Art in Action
On September 8, 2019, Swiss artist Klaus Littmann transformed a football stadium in Klagenfurt into a giant forest for 50 days. Inspired by the drawing The Unbroken Attraction of Nature by Max Peintner, the artist carried out his project For Forest against all odds. He aimed to raise awareness of the dire threats to the natural world.