The Big Retreat: The Mega-Cities That Could Save the World
According to Australian sustainability researcher Xuemei Bai, "urban life must save the planet!" Climate economist Gernot Wagner says suburbs are "climate killers," with CO2 emissions two to three times higher than cities or rural areas. Over two-thirds of the world's population is predicted to live in cities by 2050. While urban measures like building renovations or electric buses impact more people, the challenge is to create sustainable and liveable cities that meet the diverse needs of each community.