Myanmar: The Junta and the Democratic Dream13 min
The ruling junta renamed Burma Myanmar, claiming it was a way of erasing the country's British colonial past. But the deposed leader Aung San Suu Kyi still defends the name Burma. This episode of Mapping the World looks at this ethically diverse country influenced by both India and China.