Is Poland at the helm of European security?
On 1st January 2025, Poland took over the Council of the European Union presidency. European security is its top priority. With its aggressive war against Ukraine, Russia once again represents a threat for Poland and for Europe. The Polish Prime Minister Donald Tusk has made it clear that Europe shouldn't rely on its own forces and try to defend itself without America.