1 stycznia 2025 Polska przejmuje przewodnictwo w Radzie Unii Europejskie, a bezpieczeństwo Europy jest dla niej priorytetem. Z powodu krwawej wojny w Ukrainie, Rosja po raz kolejny stanowi zagrożenie dla Polski i Europy. Premier Donald Tusk wyraził się jasno: Europa może polegać tylko na własnych siłach, bez wsparcia Ameryki.