A Mineral Odyssey
Minerals are far older than our most ancient civilisations and their contribution to industrial and technological revolutions have been immeasurable. This is a poetic and scientific odyssey through the mineral world from Tutankhamun’s iron dagger to the coltan in our smartphones.