Iraq: The Forbidden Frontier24 min
The kolbars, literally in Kurdish "those who carry on their backs", risk their lives crossing the border into Iran, smuggling in illegal TVs and other products. It's a dangerous job; they risk dying of cold, stepping on a mine, or being shot at by border guards. In 2020, 61 kolbars were killed, while 181 others were injured, maimed or tortured.