Edgar Morin - Journal of a Life
A philosopher of complexity, a sociologist of cultural practices and one of the first to address ecological issues, Edgar Morin has been a major intellectual figure in France from the post-war period up to the present day. Through extensive archive footage, this documentary tells the story of a fruitful life dedicated to humanist thought. Morin passed away on 29 May 2026.