Napoleon vs. Metternich
Docudrama. On 26 June 1813, Austrian foreign minister Metternich came to meet Napoleon at his headquarters in Dresden. Although the French emperor still dominated Europe, he had been severely weakened by the disastrous campaigns in Russia. Could France still count on the support of Austria? After a private meeting that lasted nine hours, the fate of Europe would be decided.