Twist - Female RageAfrica's New MuseumsThéodore Monod Art Museum in Dakar
The Théodore Monod Art Museum in Dakar was founded in 1938 when Senegal was a French colony. Its ethnological collections were originally amassed to satisfy European colonialists curiosity for Western African culture. How can this African heritage be decolonised?