Muzeum Théodore Monod w Dakarze (Senegal) powstało w 1938 roku, kiedy kraj ten był jeszcze kolonią francuską. Jej zbiory etnologiczne miały pierwotnie zaspokoić "białą ciekawość" dla artystycznych osiągnięć mieszkańców Afryki Zachodniej. Jak dziś "dekolonizujemy" kulturę?