Romantics of Paris (2/4)
1833-1848: The romantics have triumphed. Their plays are performed in the theatre and their novels fill bookshops whilst concert halls hear the notes of their music. While Hugo is elected to the prestigious Académie Française and Dumas inaugurates his theatre, Balzac is occupied with his great work ‘The Human Comedy’.