Crete: The Labyrinth Myth
Archaeologist Peter Eeckhout goes in search of the secrets of ancient civilisations. Recent excavations at Minoan sites on Crete are changing received ideas. Was the site at Knossos really the palace of the King Minos of myth with his labyrinth and fearsome Minotaur?