Medicines of the World
At a hospital specialised in traditional medicine in Dakar, Bernard Fontanille meets traditional healer Aliou Ngom. Aliou introduces him to a community of healers from different ethnic groups who have preserved a heritage of therapy. And he shows Bernard his home in the Serere region, where his healing practices come from.