Zakochany Renoir
Auguste Renoir w swoich dziełach tworzył mikrokosmos – społeczeństwo marzeń, w którym rządzą młodość i radość, piękno i pragnienie, wolność i czułość. Widać to w scenach spotkań przyjaciół ze Śniadania wioślarzy, w figlarnych lub intymnych scenach par z cyklu Tańce, a także w spokojnych scenach rodzinnych i zmysłowych przedstawieniach kąpiących się kobiet. Jego płótna przepełnia atmosfera bliskości, intymności i radości życia.