Papież Franciszek
Papież Franciszek zmarł 21 kwietnia 2025 roku w wieku 88 lat. Jose Maria Bergoglio urodził się w 1936 roku na biednych przedmieściach Buenos Aires w rodzinie włoskich imigrantów. Wstąpił na tron Piotrowy w 2013 roku, jako pierwszy papież spoza Europy. Jego pontyfikat charakteryzował się walką o wykluczonych, przede wszystkim uchodźców. W sprawach reformy kościoła, jego pontyfikat był rozczarowaniem dla progresywnych katolików.