Wojska rosyjskie przełamały w kilku miejscach ukraińską linię obrony, którą udawało się utrzymać przez blisko dwa lata. Sytuacja jest bardzo trudna, a ukraińskiej armii brakuje lekarzy. Ci, którzy pracują przy linii frontu, od dawna nie mieli chwili wytchnienia i są fizycznie i psychicznie wykończeni.