Silne emocje targają prawie każdym człowiekiem. Niektórzy przekuwają je w sztukę. Zaho de Sagazan, francuska piosenkarka, daje upust smutkowi w swoich piosenkach. Matt Haig, brytyjski pisarz cierpiący na depresję i ataki paniki, w swoich powieściach wykorzystuje swoje doświadczenia i uczucia do konstruowania nadziei. Dla Chiharu Shioty, japońskiej artystki, twórczość jest remedium na lęk przed śmiercią.