Osy a ewolucja
Osy bywają uciążliwe, ale ich rola w naturze jest olbrzymia. Jako jedne z pierwszych gatunków społecznych pokazują, jak działa altruizm: pracownice poświęcają się, by wychowywać młode królowej. Chronią rośliny, kontrolują populacje owadów i łączą skomplikowane życie społeczne z niezwykłą sprawnością łowców.