Putin i wojna na pięciu morzach
Od dojścia do władzy w 2000 roku, Władimir Putin nie ukrywa ambicji „uczynienia Rosji na powrót wielką” i odbudowy imperium. Jedną z dróg do osiągnięcia tego celu jest władanie nad pięcioma morzami u granic Rosji – Czarny, Azowskim, Kaspijskim, Bałtyckim i Białym. To właśnie ta idea legła u podstaw kolejnych inwazji – na Czeczenię, Gruzję – czy trwającej od 2014 roku wojny z Ukrainą. Na Zachodzie niewielu analityków i polityków zdaje sobie z tego sprawę.