Putin și războiul pe cinci mări
De la venirea sa la putere, Vladimir Putin urmărește un obiectiv ambițios, moștenit de la imperiile rusești precedente, țarist și apoi sovietic: conectarea și controlul „celor cinci mări” de la granițele Rusiei – Marea Neagră, Marea Azov, Caspică, Baltică și Albă – pentru a consolida puterea maritimă a țării sale și a-și întări influența în Europa și Asia. Acest proiect a dus la atacul Georgiei în 2008, unde trupele ruse încă sunt staționate, la anexarea Crimeei în 2014, și, eventual, la invazia pe scară largă a Ucrainei în 2022.